BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, August 11, 2008





AKU DAN KAMERA

Lain padang, lain belalang,

Lain orang, lain ragamnya..

Itulah pepatah yang sering digunakan oleh masyarat terdahulu untuk menilai sesorang. Namun begitu pepatah ini masih lagi boleh diguna pakai dalam zaman moden ini. Walaupun ada sesetengah orang mengatakan bahawa pepatah dulu tidak seseuai digunakan.

Bagi Putera_Kelate pula lain, tak kiralah pepatah lama atau baru, selagi ia sesuai digunakan. Disini Putera_Kelate ingin berkonsi sebuah kisah iaitu Aku Dan Kamera. Kamera merupakan satu alat penting yang perlu ada dan dimiliki oleh seseorang. Bagi pendapat Putera_Kelate kamera adalah sebahagian dari hidup Putera_Kelate. Kemana saja Putera_Kelate pasti kamera akan dibawa bersama. Tanpa kamera disisi, Putera_Kelate akan merasakan bahawa perjalanan atau pengembaraan yang dilalui itu tidak lengkap. Tujuan Putera_Kelate membawa kamera setiap kali keluar dari rumah adalah untuk merangkam saat-saat terindah atau pengalaman yang dikutip semasa berjalan atau bersiar-siar. Pengalaman yang dirakamkan dalam bentuk gambar ini mampu memberikan satu kepuasan bagi diri Putera_Kelate.

Bagi memenuhi hasrat dan mencapai kepuasan diri Putera_Kelate telah membeli sebuah kamera jenama Nikon yang berharga RM 500. Sebuah kamera digital yang kedua dibeli oleh Putera_Kelate, selepas kamera digital pertama jenama Genius hilang dari simpanan Putera_Kelate. Kamera ini merupakan salah satu asset yang paling Putera_Kelate sayangi selepas Motorsikal Ex-5. Walaupun kamera ini di panggil Kamera Cap Ayam Mengeram, namun kamera inilah yang telah banyak membantu Putera_Kelate merakamkan suka-suka, pahit maung dan bermacam-macam lagi bersama-sama dengan keluarga dan rakan-rakan Putera_Kelate baik semasa menuntut di universiti mahupun masa bekerja.

Banyak jasa yang telah ditaburkan oleh kamera ini dalam merangkamkan suka duka sebuah kehipudan bagi putera. Tanpa kamera ini, mungkin Putera_Kelate terlepas banyak detik atau kenangan terindah yang tidak dapat dirakamkan.

0 comments: