BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, September 1, 2008

Puasa

Assalamualaikum…

Alhamdulillah, selaut kesyukuran Putera_Kelate panjatkan kesyukuran ke hadrat Illahi kerana dengan limpah izin dan kurnia-Nya masih lagi berikan kesempatan untuk kita semua bertemu dengan penghulu segala bulan iaitu Bulan Ramadhan. Satu bulan yang penuh beberkatan bagi umat manusia khususnya umat Islam dimana setiap kerja kebajikan dilakukan maka pahala akan digandakan.

Bulan Ramadhan Al-Mubarak atau penghulu segala bulan, sebenarnya adalah satu anugerah yang sangat besar dari Allah S.W.T untuk seluruh umat Islam, tetapi ia akan cukup bermakna bila kita menghargai sepenuhnya kedatangan bulan tersebut.

Dalam satu hadith yang berbunyi “ Sekiranya manusia mengetahui apakah itu ramadhan, maka seluruh umatku akan berkeinginan bahawa sepanjang tahun itu Ramadhan.” Setiap orang faham bahawa untuk berpuasa sepanjang tahun adalah perkara yang sangat susah, tetapi apabila dibandingan dengan pahala bulan Ramadhan, Rasulullah mengatakan bahawa ramai orang akan bercita-cita untuknya.

Berdasarkan kenyataan ini, jelas menunjukkan bahawa, kedatangan bulan Ramadhan sangat penting bagi kita umat manusia, khususnya umat Islam. Kita semua patut bersyukur kerana masih lagi diberikan peluang untuk bertemu dengan Ramadhan. Semoga kedatangan Ramadhan kali ini, kita dapat manfaatkan sepenuhnya dengan amal soleh yang dapat membantu memimpin kita kearah kebenaran dan jadikanlah pertemuan dengan Ramadhan kali ini, sebagai pertemuan yang terakhir. Ini kerana, kita semua belum tentu lagi dapat bertemu dengan Ramadhan untuk tahun hadapan. Jadi manfaatlah peluang yang ada ini dengan sebaik-baiknya..

SELAMAT MENYAMBUT KEDATANGAN BULAN RAMADHAN & SELAMAT MENJALANI IBADAT PUASA

0 comments: